15 يوليو 2013

ثورة 30 يونيو المصرية الثانية ...




 ما أنا لازم أفصل ولا كأن في حاجة عادي جداً أنا مش خايفة أنا مش قلقانة , بشتغل , بسمع مزيكا  برقص على
 C'est la vie 
عادي جداً , 

بكرة يوم عادي محدش هيموت محدش هيتعذب ولا في أم هيتحرق قلبها على أبنها ,, لا أنا هفتكر الناس اللي بحبها و اللي مشيت حتى اللي مش بقدر اكلمها ,,

هفتكر بابا و ماما #هفتكر رشا و وريهام و فريدة و كريم و باباهم اللي مطلع عنيا عصبية و زعيق بس سكر الصراحة ..

هفتكر صحابي و الورشة مع #أحمد_يسري وكلمته اللي اتجنن أخرررررس و #أحمد_حسين ورقة كلامه و #مريم_ ناعوم بجمالها و سامح عزت و موهبته
هفتكر اجمل 6 شهور قضيتها معاهم و مع دفعة الأخراج 18 اللي بموت فيهم

هفتكر يوميات أم مفروسة و #حربي و هو بيرمي و عصبية الدنيا في وشه مجموعة جاهين في وشي و بيقولي روحي إنزلي الشارع و أعرفي الناس بتتكلم أزاي و أتعلمي العامية بدل كلامك اللي بالشوكة و السكينة موتيني برقتك وطيبتك الزيادة اللي هتوديكي في داهية ,, #محمد_حربي اللي كل حاجة صح بوصلها النهاردة في شغلي هو السبب فيها أستاذي العمر كله رغم أن كل واحد أصبح ليه طريق اللي مش ممكن هنتقابل فيه مرة تانية

هفتكر #ريهام_حمود اللي من غيرها مش عارفة أزاي كانت ممكن تعدي أيامي أزاي وقفت معايا لحد ما قمت على رجلي من تاني ازاي و هي بتعالجني من وجع الأيام كانت تديني بالقلم وتداوي ...


إيمي_صدقي#
  اللي ليها حق اعتذار في رقبتي 

ميادة_فايق#

  و رقتها اللي محاوطاني و طعامتها المفرطة و مسخرة كتابة الشغل معاها قال ايه بنشتغل نكتب كلمة و نضحك و نهرج 3 ساعات ,, 

وفاء_قزاز#
  اللي لحد دلوقت مشفتهاش بس رابط بين قلبنا وتد ايه سره معرفوش بس انا هي و هي انا



  أسماء_يحيى_الطاهر_عبدالله#
 مشفتش زيها لحد دلوقت في قلبها اللي مستنية انها توصل علشان أحقق أغلى احلامي بأن أعمل فيلم الطاهر

غادة_صليبا #فيوليت_ابو_الجلد#
بحبهم أوي

و ناس معرفتهاش إلا من سنة بس ما لهمش عدد بس كانو أجمل حاجة في حياتي

عاوزة أفتكر اللي بحبهم و بس ,,

مش عاوزة أنام و أنا قلبي مقبوض هصلي و أصلي و أصلي أن ربنا يعديها على خير

عديها على خير يا رب 

~ ~ ~ ~
رنا هاشم في 29/6/2013
كتبت في فجر ثورة 30يونيو الثانية المصرية

ليست هناك تعليقات: