18 يونيو 2011

هـــــي


هل كان وهم ....

هل كان كل شىء سراب ....

أم كان حلما ً خانقاً ....

ولم أكن أدري ..............

لقد كنت شمساً

أرى بها سماء عشقي

كنت زهرة

 أعطر بها أيامي

كنت من تروي

عطش أحلامي

كنت من تقول لى

لا تخافي انا نبض قلبك

واليوم تذبل زهرة عمري

على أعتاب هجرك

بل تموت

على صدى أوهامك

و أوهامي

فقد علمت

أني لم أكن أنا

من فى أحلامك

بل كانت

هي

.................

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

تعرفى انى مش محتاج اتعب نفسى عشان اعرف انتى انهى قصه فيهم , لان واضح اوى انك قصه عبقريه امتزج فيها الخيال بالسحر بالعاطفه بالمرح بالجنون احيانا وكونت شخصيه فريده من نوعها فريده فى اسلوبها فريده فى تفرد كلماتها وبساطتها رغم سطوة الكلمات دى على القلب فهى كلمات بسيطه تمس القلب وصعبه فى تفسيرها وسهله فى نفس الوقت فى فهمها , هى مش مجرد كلمات عابره ولا همسات , هى معانى اقرب للحقيقه منها للخيال واقرب للجنون منها للعقل واقرب للسحر منها للعبقريه , انتى عبقريه فريده ولو تسمحيلى فأنا فعلا محتاج اكلمك عشان شيىء ضرورى جدا لانى اتمنى فعلا انك توافقى على انى اتعاون معاكى فى طرح كتيب صغير يحمل كل همساتك واقوم انا بتوزيعه لان دى مهمتى اذا ما كنتيش بالفعل طرحتى كتاب من قبل

اتمنى انك تضيفينى على هذا الميل اذا كان بيسمح

yousef.elmasry2011@yahoo.com

Rana Hashem يقول...

أ/يوســـف ....
ميرسي جداً على تعليقك الرقيق وبصراحة انا مكنتش اعرف اني كل ده .... الموضوع ابسط من كده بكتير بس عموماً ميرسى على ردك وعلى عرضك الرقيق ....
تقديري ....

غير معرف يقول...

بالتوفيق ليكى